عکس و متن عاشقانه و احساسی

  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه مدیریت

مصاحبه استخدامی ، بایستی ها ، نمی بایست ها

مصاحبه استخدامی ، فرایندی است که در آن کارفرما کار به انتخاب جذب قوت کار مورد نظر می نماید ، فرایند جذب قوت کار شاید چند وهله داشته باشد که یکی از مهمترین آنها مصاحبه استخدامی است . چنانچه قرار مصاحبه استخـدام دارید خوبتر است را آماده بکنید ، تا بتوانید موقعیت شغلی مورد نظر را انتخاب بکنید . در زیر به چند نکته جهت اینکه مصاحبه استخدامی موفق ی داشته باشید اشاره میکنیم.

نکاتی جهت خوب یت در جلسه مصاحبه استخدامی

درمورد شرکت تحقیق بکنید

بهتر است قبل از اینکه رزومه را برای کمپانی مورد نظر ارسال نمایید ( قرار جلسه مصاحبه بگذارید ) درمورد مجموعه تحقیقی انجام دهید با کیفیت ترین راه این است که نام شرکـت را در اینترنت جستجو بکنید همین طور به وب وب سایت آن شرکـت مراجعه نمایید این مسئله که شرکت ی وب سایت بهتر داشته باشد ، جزو نقاط قوت کمپانی محسوب میگردد
مروری بر اطلاعات بکنید
قبل از در جلسه مصاحبه، موارد ی را که می خواهید راجع به آن ها حرف بکنید ، و یا احتمـا ل میدهید کارفرما درمورد آنها از شما پرسش نماید را بار مرور بکنید .

ظاهر مرتب داشته باشید
به یاد داشته باشید که اولین ملاقات تاثیرگذار ترین ملاقات است ، سعی بکنید با ظاهری مرتب به جلسه مصاحبه بروید.

به جلسه مصاحبه دیر نرسید
اگر محل مصاحبه را بلد نیستید بهتر است کمی زودتر حرکت بکنید ، در شهرهای بزرگ بایستی مساله ترافیک را در نظر بگیرید . به هر حال دیر رسیدن از دید کارفرما امتیاز بد محسوب می شود . چنانچه جهت شما مشکلی پیش آمد و نمیتوانستید به زمان مصاحبه برسید ، و یا اینکه از مصاحبه منصرف شدید خوبتر است زودتر با کارفرما ارتباط بگیرید او را مطلع نمایید.

با اخلاق باشید
یکی از پارامتر های بسیار زیاد مهم جهت کارفرما داشتن اخلاق است . این را باید بدانید که در نکات پیشرفته و تخصصی را شما به مرور میتوانید در محیط کار کسب بکنید . ولی اخلاقیات را باید از اول سرلوحه کار قرار دهید.
در زیر به چند نکته مهم در مصاحبه حضوری اشاره می شود :
در وقت مصاحبه درباره مجموعه قبلی خود بدگوئی نکنید
یک ایمیل مناسب جهت خود درست نمایید ( ترکیبی از نام و فامیل شما ) تا در صورتیکه نیاز بود پست الکترونیکی را در فرم استخدامی وارد بکنید . نوشتن پست الکترونیکی های نامتعارف ( مانند پست الکترونیکی های چت روم های یاهو و غیره ) به کلاس کاری شما لطمه میزند.
قبل از مصاحبه موبایل را خاموش بکنید ، در مصاحبه از جویدن آدامس خودداری بکنید .

مسابقه اطلاعات نگذارید !
با فرد مصاحبه کننده مسابقه معلومات نگذارید در صورتیکه دانش شما از مصاحبه کننده بیشتر است این مسئله را نمی بایست به روی او بیاورید.

غلو نکنید
تعریف از خود و یا بزرگ نمایی کارهایی که انجام داده اید کار صحیحی نیست همچنین چنانچه درباره تخصصی که مصاحبه گر از شما درمورد آن سوال کرد اطلاعات کافی ندارید خوبتر است صادقانه این مسئله را بگویید ، ولی این را عنوان بکنید که آماده یاد گیری موارد نو هستید.

به سوالات صادقانه جواب بدهید
کارفرما نهایتا بر اساس سوالات ی که از متقاضیان کار میپرسد کار به گزینش از بین کارجویان می نماید پس مهم است که سوالات ی که مصاحبه گر از شما میپرسد را صادقانه جواب دهید ، به عنوان مثال اگر دانشجو هستید یک روز در هفته به دانش کده میروید این مسئله را باید با کارفرما در بین بگذارید . اینکه کارفرما بعد از استخـدام متذکر این مورد شود چهره خوب ی ندارد.

آماده یادگیری باشید
این مسئله کاملا طبیعی است که شما تمام چیز را نمیدانید ! زمانی که وارد محیط کار نو ی میشوید موارد وجود دارد که برای شما نو میباشند ، پس بهتر است که به کارفرما این اطمینان را بدهید که آماده یادگیری موارد نو هستید.

  • ۹۵/۰۴/۰۶
  • حاجی نعیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی